NFC & Marketing toepassingen
NFC is de afkorting van Near Field Communication oftewel: “draadloze dichtbij communicatie”. Zoals het woord ‘near’ al aangeeft is deze contactloze communicatie bedoeld voor zeer korte afstanden. NFC-technologie brengt een veilige verbinding tot stand door middel van een aanraking (tap). Communicatie tussen de NFC Tag en het device (bijvoorbeeld een smartphone) gebeurt op maximaal 10 centimeter afstand. NFC wordt ingezet voor communicatie in twee richtingen. Iedere NFC Tag is uniek en daardoor ook identificeerbaar. Daarmee is NFC 100% veilig en uitermate geschikt voor authenticatie toepassingen zoals contactloos betalen. De meest bekende toepassing van NFC zijn de ‘OV-chipkaart’ en het contactloos betalen (Apple Pay, Android Pay), maar dat is slechts een tipje van de sluier. De mogelijkheden zijn simpelweg eindeloos.
In de Tapes.nl NFC & Marketing brochure vertellen we je meer over de mogelijkheden van NFC en hoe Tapes.nl je hierbij kan helpen. Wil je een keer brainstormen over NFC? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Bel of mail voor een afspraak.
NFC marketing
NFC marketing is een nieuwe innovatie die voor ieder bedrijf een waardevolle toevoeging aan de marketingmix is. Voor menig bedrijf is engagement het toverwoord. Reclame en promotie moet niet alleen waargenomen worden, maar het moet tevens leiden tot een actie. NFC marketing zorgt van nature ervoor dat een klant interacteert met je reclame boodschap, bijvoorbeeld door hier een interactieve beleving van te maken. Het kan het verschil voor je maken.
Waarom kiezen voor NFC marketing?
NFC staat voor Near Field Communication en qua opzet doet het ietwat denken aan Bluetooth, zij het dat het bereik van NFC een stuk kleiner is. NFC is dan ook vooral bedoeld voor het snel uitwisselen van gegevens, bijvoorbeeld voor een vlugge transactie. Een goed voorbeeld hiervan is het pinnen middels je smartphone. Maar deze techniek kan ook ingezet worden voor marketing campagnes. Niet alleen om je bedrijf te promoten, maar ook om bijvoorbeeld een nieuw product onder de aandacht te brengen.
Om NFC marketing communicatie op zijn effectiefst uit te voeren, heb je behoefte aan een chip. Deze kun je in de vorm van een pas of tag aanbieden aan potentiële klanten, waarna ze deze in de buurt van hun telefoon kunnen houden om een connectie te maken. Hierna neem je deze mensen mee op een gaaf digitaal avontuur, of het nu gaat om audio of video. Deze tags zijn er in allerlei soorten en maten binnen ons aanbod, van schijfjes tot aan polsbandjes.
NFC marketing campagne met behulp van dit online verkooppunt
Welke vorm van NFC tag je ook nodig hebt, binnen ons assortiment is het te vinden. Wij kunnen NFC chips maken voor diverse toepassingen, van het uitwisselen van bestanden en info tot aan het creëren van een audiovisuele ervaring. Dit is de perfecte manier om je bedrijf te promoten, maar ook voor nieuwe producten is het geschikt. Je creëert sowieso engagement, en mensen waarderen ook deze geinige manier van marketen.