NFC: Connecting brands with people
NFC: TAP & LAUNCH
Door het aanraken of tappen van een NFC Chip met een smartphone wordt een digitale en interactieve beleving gelanceerd op het scherm van die smartphone. Middels een simpele aanraking (Tap) is het mogelijk om transacties te doen, digitale content op te halen of producten te verbinden met het internet (Launch).
Via NFC kun je bijvoorbeeld:
• Bestanden uitwisselen
• Muziek afspelen
• Verbinding met WiFi en Bluetooth
• Complete audio/visuele experiences laten zien
• Informatie bekijken en opslaan
• Persoonlijke gegevens uitwisselen
En nog veel meer. Kort gezegd, NFC maakt interactie mogelijk. In tegenstelling tot een QR-code.
NFC & Marketing
Een marketing campagne kun je extra interactie geven door er een NFC component aan toe te voegen. NFC staat voor Near Field Communication en stelt je in staat om eenvoudig en snel gegevens uit te wisselen middels een smartphone. Zo kun je NFC bijvoorbeeld gebruiken om contactloos te betalen. Maar er is nog veel meer mogelijk op dit vlak. Zo kun je bijvoorbeeld ook gebruik maken van NFC pasjes om reclame te maken voor je bedrijf. Een NFC campagne zorgt voor meer interactie.
De voordelen van NFC Marketing
Gezien worden is bij een marketing campagne niet eens de grootste uitdaging. Dit ervaar je immers dagelijks: zowel online als in andere soorten media kom je een hoop reclame uitingen tegen. Echter blijven deze niet allemaal hangen en vaak leiden ze niet tot engagement met een bedrijf of product. NFC campagnes leiden, dankzij hun opzet, sowieso tot engagement. En door deze engagement wordt de kans vergroot dat deze campagne ook daadwerkelijk leidt tot een actie (bijvoorbeeld het kopen van een product). Om een NFC campagne uit te kunnen voeren gebruik je NFC Tags. Deze verwerk je bijvoorbeeld in drukwerk, verpakkingen of andere items. De NFC Tag maakt interactie mogelijk met de smartphone van mensen uit je doelgroep. Je hebt op dit gebied namelijk ruim keuze: zo kun je gaan voor interactieve flyers, abri’s, POS materiaal maar ook een sleutelhanger of armbandje. Daarnaast kunnen verpakkingen interactief gemaakt worden. Zo zijn er nog veel meer opties waarvoor je kunt kiezen.
NFC communicatiecampagne: de mogelijkheden van TAPES.nl
Voor welke vorm van NFC je ook kiest, bij TAPES.nl kunnen we je prima helpen. NFC marketing is een unieke manier om potentiële klanten te bereiken en de interactie met ze aan te gaan. De conversie ratio hiervan is zeer hoog en bovendien waarderen consumenten het altijd wanneer zij op een unieke wijze benaderd worden. Dat is de kracht van NFC.
Hé TAPES, vertel mij meer over NFC
NFC
NFC Tags zijn er in allerlei soorten en vormen. De bekendste voorbeelden zijn de PVC Passen, NFC Stickers en NFC Tokens. Daarnaast kunnen we de NFC Chips ook in veel materialen verwerken, zoals karton, papier en zelfs kleding. Zo kun je een NFC Tag ook in je producten verwerken, zodat een statisch product in een keer digitaal wordt. Zo is het product makkelijk te vinden in de winkel (Tap en Locatie) of te volgens tijdens transport.
Vormen
• Stickers (diverse vormen en afmetingen)
• Tags in de vorm van watervaste schijfjes
• Sleutelhangers
• Menukaarten
• Wobblers
• Wegbewijzering
• Digital Out of home
• Verpakking
• Kleding tags & labels
• Bierviltjes
• Visitekaartjes
• Polsbandjes (festivals / congressen)
• Placemats
• Posters (div. formaten)
• Flyers / Productfolders
• Fleshalslabels
• WiFi signs (free wifi)
• Abri’s (out of home)
Op zoek naar NFC Tags, stickers en Keyfobs?
Bekijk en bestel deze producten in onze NFC shop.
Of neem contact op met een van onze specialisten.
NFC & RETAIL
Betalen met je smartphone of smartwatch zijn slecht enkele toepassingen van NFC in retail. Omdat retailers en consumenten steeds meer gewend aan raken aan NFC staan ze steeds meer open voor nieuwe toepassingen van NFC. Retailers die op zoek zijn naar nieuwe manieren van interactie met de consument, ontdekken dat NFC een nieuw soort marketingkanaal kan creëren, een kanaal dat de consument rechtstreeks bereikt en direct een dialoog kan opstarten met die consument.
In onze NFC Customer Journey roadmap geven we inzicht in wat NFC allemaal kan toevoegen aan in iedere fase.
Hé TAPES, vertel mij meer over NFC & Retail
WAT IS NFC PRECIES?
NFC technologie brengt een veilige verbinding tot stand door middel van aanraking (tap). Communicatie tussen de NFC chip en het device gebeurt op maximaal 10 centimeter afstand. NFC wordt ingezet voor communicatie in twee richtingen. Iedere NFC chip is uniek en daardoor ook identificeerbaar. Daarmee is NFC 100% veilig en uitermate geschikt voor authenticatie toepassingen zoals contactloos betalen. Het merendeel van alle Android en iPhone toestellen werkt naadloos samen met NFC. Sommige (oudere) modellen smartphones moeten een NFC lees-app installeren uit de app stores.
NFC of RFID? NFC betekent letterlijk ‘Near Field Communication’ oftewel: “draadloze dichtbij communicatie”. Bij RFID (Radio Frequency IDentification), waar NFC uit ontstaan is, is de afstand waarover de communicatie plaatsvindt veel groter. Bij RFID draait het vooral om opslag en het verzenden van informatie in één richting. NFC is juist bedoeld voor communicatie in twee richtingen. NFC is eigenlijk een verbeterde versie van RFID.
DATA
Data is king, zeker in marketing! Van offline items zoals direct mail (productfolders), verpakkingen en POS materiaal (retail) is het vergaren van data en insights lastiger. Middels een NFC Chip kunnen deze items interactief worden gemaakt (Tap & Launch) en daarmee verbonden worden met het internet. Hiermee krijg je veel nieuwe mogelijkheden in de marketing mix en hele nieuwe inzichten in hoe consumenten zich gedragen en zich bewegen. Daarnaast biedt NFC nog veel meer mogelijkheden om data te vergaren.
- Tijdstip moment van scannen
- Datum op moment van scannen
- Locatie moment van scannen
- De persoon die scant
- Wat de persoon afrekent
- Hoe vaak een persoon afrekent
- Waar de persoon zich bevindt